Министарство одбране одговорило је Удружењу новинара Србије за рубрику “Грађани траже да новинари питају” да у време ванредног стања због пандемије за војне пензионере старије од 65 година рецепте изабраних лекара и лекове из апотека могу подизати чланови њихових породица као и комшије, пријатељи, волонтери, али да је потребно да на увид донесу здравствену књижицу и медицинску документацију војног осигураника.
“Регулисали смо да изабрани лекари за лекове који се користе у терапији хроничних болести могу издавати рецепте за период од шест месеци, при чему ће се лекови подизати на месечном нивоу. Уз то, продужен је и рок важења конзилијарних мишљења које војно-здравствене установе издају војним осигураницима и члановима њихових породица за још шест месеци”, навели су из службе за односе с јавношћу Министарства одбране.
Подсетимо УНС-у се обратила унука баке од 94 године која је војни осигураник и навела да има проблем са набавком лекова с обзиром на то да Војни здравствени фонд нема електронски рецепт.
“Позвала сам Војно-медицински центар на Новом Београду, где сам добила дрзак одговор да по рецепт дођем сама. То значи да у јеку пандемије, уместо код куће, треба да будем у чекаоницама ВМЦ-а. Има много самих, старих људи, а градски превоз не функционише. Како ће војни фонд да реши тај проблем?”, питала је ова грађанка.
Из Министарства одбране речено је и да Управа за војно здравство у сарадњи са Удружењем војних пензионера Србије, а у складу са кадровским могућностима, ради на томе да изађе у сусрет и нађе начин за пружање помоћи најугроженијим категоријама војних осигураника.
У свом одговору Министарство одбране се извинило због неспоразума у комуникацији са припадницима Војномедицинског центра „Нови Београд“.